zaterdag 21 juli 2012

Anti Muggen Tip: Avon


Muggen. Niemand is er dol op. Er zijn ongelofelijk veel middeltjes voor te koop, maar niks werkt (bij mij niet in ieder geval). Totdat ik een aantal jaren geleden Avon gebruikte...

Een aantal jaren geleden was ik op vakantie in Schotland. In Schotland stikt het van de midges, hele kleine muggetjes die, in tegenstelling tot de gewone mug, nóg beter bestand zijn tegen de standaard anti-muggen spullen. Toen ik in Schotland iemand om een tip vroeg, kreeg ik te horen dat Avon het enige is dat écht werkt. Aangezien ik al helemaal lek was geprikt, was het het proberen waard, dus ik besloot het uit te proberen.


Wonder boven wonder bleek Avon inderdaad te werken tegen muggen (en midges!)! Vandaar dat ik deze tip met jullie wil delen. :) Er zijn verschillende versies van Avon, maar de 'blauwe' (ja, zo noemen ze dit echt in Schotland ;) ) is de beste.

Maar wat is Avon nou eigenlijk? Het is een "Replenishing Dry Oil Body Spray". Ja, je leest het goed, het is niet speciaal tegen muggen. :)

Achterop de verpakking staat het volgende: "With Softness Delivery System. Spray on after bath or shower to lock in moisture."
Na gebruik is je huid heerlijk zacht, ruik je lekker (naar baby billetjes!) én heb je geen last van muggen meer, wat wil je nog meer?!


Helaas zit er wel alcohol in de spray, maar als je ziet wat het verder allemaal doet, maakt mij dit helemaal niets uit.

Ik weet niet meer wat ik er voor heb betaald, maar op internet variëren de prijzen enorm, maar liggen ongeveer tussen de GBP 3,- en GBP 6,- (In euro's is dit iets meer). De inhoud is 150 mL. In heel Schotland is het in zo ongeveer iedere winkel te krijgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten