woensdag 11 juli 2012

How to: Lieveheersbeestjes nail art



Nail art is een van de dingen die ik zo leuk vind aan beauty. Lekker kliederen en jezelf uitleven op je nagels. Je kunt van alles op je nagels schilderen, je kunt het zo gek niet bedenken! Dit keer heb ik het wat rustig en simpel gehouden en heb lieveheersbeestjes gemaakt.


Ik ben niet dol op insecten, maar lieveheersbeestjes zijn toch wel erg schattig (en niet te vergeten: erg handig, want ze ontdoen alle planten van bladluizen).

Maar hoe maak je deze nail art nou eigenlijk? Dat ga ik je nu uitleggen!
Wat heb je nodig?
• Rode nagellak (Ik gebruikte er een van Essence)
• Zwarte nagellak (Ik gebruikte er een van Rimmel)
• Witte nagellak (Ik gebruikte er een van Kruidvat)
• Een basecoat (Ik gebruikte er een van OPI)
• Een topcoat (Ik gebruikte hiervoor dezelfde als voor de basecoat, van OPI)
• Een dun kwastje
• Een dottingtool (of bijvoorbeeld een satéprikker of het knopje van een speld)
• Eventueel plakband

Allereerst lak je je gehele nagels met een basecoat. Dit zorgt er voor dat je nagels niet zullen verkleuren door de rode nagellak die je hier vervolgens overheen doet.



Nadat de rode nagellak volledig droog is, kun je het uiteinde van je nagels zwart lakken. Dit kun je gewoon uit de losse hand doen, maar je kunt ook je nagel afplakken met een stukje plakband. Je plakt dat een stukje plakband op het deel van je nagel dat je níet wilt lakken. Als je hierna je nagel lakt, dan heb je een mooi recht lijntje.

Vervolgens pak je een dun kwastje en doop je dit in de zwarte nagellak. Met dit kwastje maak je een streepje recht over je nagel. Dit streepje vormt de scheiding tussen de twee vleugeltjes.

Hierna is het tijd voor de stippen! Je kunt met een dottingtool gemakkelijk stipjes zetten, maar heb je dit niet? Geen probleem! Je kunt ook gebruik maken van een satéprikker of het knopje van een speld, dit werkt namelijk precies hetzelfde. Doop de dottingtool (of satéprikker of speld) in een beetje zwarte nagellak en zet een aantal puntjes op het rode gedeelte van je nagels. Ik heb er voor gekozen om dit op iedere nagel ongeveer hetzelfde te doen, namelijk drie stippen per vleugel. Maar je kunt dit uiteraard doen zoals je zelf wilt; symmetrisch of asymmetrisch, het is maar net waar je voorkeur ligt.

Ten slotte pak je wat witte nagellak en de dottingtool. Hiermee zet je twee stipjes op het zwarte gedeelte zodat het lieveheersbeestje ook oogjes krijgt. Nu nog een topcoat er over heen et voila! Je nail art is klaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten