zaterdag 28 juli 2012

Crest Whitestrips Supreme


Witte tanden zijn mooi, vandaar dat ik ook heel graag super witte tanden wil hebben. Helaas zijn die van mij niet zo wit als ik zou willen, dus help ik mijn tanden graag een handje, dus bestelde ik Crest Whitestrips Supreme, dé trent in Amerika.


Een tijdje terug kwam ik achter de trent van de Crest Whitestrips. Dit zijn letterlijk strips die je op je tanden plakt en die je tanden bleken. In Amerika is dit in zo ongeveer iedere winkel te krijgen en is het razend populair. In Nederland is de verkoop van de strips verboden, want er zit een erg hoog percentage peroxide in (dit bleekt je tanden, maar is ook enorm slecht). In Nederland mogen producten die in de winkel te koop zijn maximaal 0,1% peroxide bevatten en de Crest Whitestrips bevatten allemaal rond de 10%.


Op internet kwam ik overal zeer positieve reviews tegen van de strips, vooral over de Supreme versie. Crest Whitestrips Supreme schijnt de sterkste en best werkende versie van de strips te zijn. Naast dat het je tanden heel erg mooi wit zou moeten krijgen, bevat het (naast het hoge peroxide-gehalte)nog een aantal nadelen. Zo bedekken de strips alleen de tanden die te zien zijn als je lacht, dit zijn je voorhanden, hoektanden en (aan beide kanten) een of twee kiezen. Daarnaast kun je last krijgen van gevoelige tanden als je de strips gebruikt. En ten slotte de prijs en (uiteraard) de verkrijgbaarheid in Nederland.


Vorige week besloot ik zelf de gok te wagen en een aantal strips te bestellen. Ik deed dit via tandenbleken.biedmeer.nl. Voor een volledige behandeling moet je drie/vier weken twee keer per dag de strips gebruiken. Aangezien ik de strips nog nooit eerder had gebruikt en ik niet wist hoe mijn tanden er op zouden reageren, heb ik een setjes van zeven dubbele strips besteld. Zo zou ik een week lang, een keer per dag, de strips kunnen gebruiken. Ik betaalde voor deze 14 strips (7 voor boven en 7 voor onder) €12,50. Volgens meerdere verhalen zou je al na drie dagen (als je een strip per dag gebruikt) verschil moeten zien.


Ik bestelde de strips op dinsdag aan het einde van de middag en op donderdag lagen ze in de brievenbus! Diezelfde dag gebruikte ik de eerste strips... Helaas heb ik de zeven dagen niet af kunnen maken. Ik heb nog nooit last gehad van gevoelige tanden, maar na drie dagen (drie strips) begonnen mijn tanden wat zeer te doen. De pijn was op dat moment nog te doen, het leek namelijk een beetje op het gevoel dat je krijgt als je veel te lang op kauwgom hebt lopen kauwen, heel onplezierig. Aan het eind van de vierde dag kreeg ik echter zo ontzettend veel last aan mijn tanden, dat ik besloot om de volgende dag als 'rustdag' in te lassen. De volgende ochtend was de pijn voor het grootste deel al weg, maar toch bleef het niet fijn aanvoelen. De dag hierna (na de 'rustdag') besloot ik het nog een keer te proberen. Dit was alleen niet de beste keuze, want de pijn leek nog erger dan na de vierde strip van twee dagen ervoor! Toen heb ik besloten helemaal te stoppen.

De resultaten van dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 (*rustdag*) en dag 5.
Ik heb nu dus vijf strips gebruikt, in plaats van de zeven die ik van plan was te gaan gebruiken. Ik moet echt eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe mensen zoiets zo lang en vaak kunnen gebruiken... Maar goed, naast dat het dus alles behalve fijn en plezierig (de strips blijven helemaal niet goed zitten, schuiven alle kanten op, laten los en zorgen ervoor dat je ongelofelijk gaat kwijlen) was om de strips te gebruiken, is iedereen waarschijnlijk hartstikke benieuwd naar het resultaat en of het nou wel echt heeft geholpen. Nou, als ik op foto's kijk (ik heb na iedere strip een foto gemaakt van mijn tanden), dan zou mijn antwoord op deze vraag zijn: nee, absoluut niet. Maar! Maar als ik gewoon zo kijk, dan lijken mijn tanden toch wel iets witter van kleur. Ik heb geen idee of ik me dit nou verbeeld en het gewoon zo graag wil zien, of dat de foto's gewoon niet helemaal goed zijn gemaakt. 

Before en after de vijf strips.
Zou ik de Crest Whitestrips Supreme aanraden? Nee, eigenlijk niet. Het verschil is bij mij namelijk niet te zien op foto's en het deed naar mijn mening echt té veel pijn. Ook al wil ik nog zó graag hele mooie witte tanden, deze pijn heb ik er niet voor over. Toch zou je het, networks ik heb gedaan, wel uit kunnen proberen door een klein aantal strips aan te schaffen. Zo kun je kijken of jouw tanden op dezelfde manier op de strips reageren als die van mij. Daarnaast zijn er ook andere varianten verkrijgbaar; Crest Whitestrips Supreme zijn de sterkste die verkrijgbaar zijn.

1 opmerking:

  1. Bedankt voor de review, heb ze ook besteld.
    Op www.crestwhiteshop.nl was goedkoopste webshop die ik kon vinden

    BeantwoordenVerwijderen