maandag 23 juli 2012

Hoe ik mijn tanden verzorg


Mooie, schone tanden zijn erg belangrijk. Daarom verzorg ik mijn tanden zo goed mogelijk. En ik ga jullie nu vertellen hoe ik dit doe!

Minstens twee keer per dag poets ik mijn tanden. Witte tanden vind ik erg mooi, vandaar dat ik ook een whitening tandpasta gebruik. Op het moment gebruik ik "2 in 1 Whitening" van Theramed. Op de verpakking staat dat je een zichtbaar resultaat in 10 dagen ziet. De "2 in 1" staat voor een fluoride tandpasta en antibacterieel mondwater. Door een beetje tandpasta in water op te lossen zou je namelijk een mondwater kunnen maken. 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet heel veel van het "whitening" heb gemerkt, maar de tandpasta zelf is wel erg fijn. Het is een erg dunne tandpasta die ook niet heel erg schuimt, perfect!


Om je tanden te kunnen poetsen heb je uiteraard ook een tandenborstel nodig. Hiervoor gebruik ik een speciale tandenborstel van Aquafresh, "Aquafresh Between Teeth + Tongue". Deze tandenborstel bevat een aantal langere 'haren' dan een normale tandenborstel. Hierdoor kun je beter tussen je tanden komen en kun je ze nóg schoner krijgen.
Toen ik deze tandenborstel net had, vond ik het echt een verschrikkelijk ding. Die lange 'haren' waren zo vervelend en deden soms best zeer. Gelukkig is dat nu, na een aantal weken gebruiken, niet meer het geval en vind ik het een geweldige tandenborstel!


Naast het 'normale tandenpoetsen' gebruik ik ook tandenstokers. De tandarts raadde mij dit een keer aan en sindsdien gebruik ik ze elke dag. Ik gebruik de simpelste en goedkoopste die ik kon vinden, namelijk gewoon van het Kruidvat.


Tenslotte gebruik ik ook twee keer per dag mondwater. Welke soort en welk merk ik gebruik, verschilt per keer. Op het moment gebruik ik Mondwater Original van Zendium. Dit bleek wat nieuws te zijn en ik wilde het maar wat graag uitproberen!
Op de verpakking staat dat het zorgt voor een effectieve bescherming tegen bacteriën en tandplak. Daarnaast zou het je een frisse adem geven en zou het mild voor de mond zijn.
Over het eerste punt kan ik helaas niets zeggen, want hier heb ik geen verschil in gezien. Mild is het daarentegen wel. Eigenlijk vind ik het iets té mild. Hierdoor mis ik helaas ook het 'frisse gevoel' een beetje. 

Theramed 2 in 1 Whitening tandpasta bevat 75 mL en kost €2,69.
Aquafresh Between Teeth + Tongue kost €3,09.
Kruidvat tandenstokers kosten €1,27 voor 120 stuks.
Zendium Mondwater Original bevat 500 mL en kost €6,43.
Alle producten zijn bij de drogist te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten