donderdag 19 juli 2012

Synthetische Feather Extensions



Een tijdje terug kwam ik in aanraking met feather extensions. Feather extensions zijn letterlijk extensions gemaakt van veren.



Ik wilde al een tijdje fel gekleurde plukjes in mijn haar, maar daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast: ik wilde niet mijn eigen haar verven (ik heb donker haar, dus dan zou dit eerst geblondeerd moeten worden) en ik wilde dat ik ze er niet iedere dag weer in en uit hoefde te halen. Toen ik hoorde van feather extensions leek dit de perfecte oplossing voor mij te zijn! Na wat meer informatie er over te hebben opgezocht, bleken er ook synthetische feather extensions te bestaan.


Synthetische feather extensions zijn plukjes nep haar (synthetisch) die líjken op echte veren kwa vorm. Ook de manier van aanbrengen bleek hetzelfde te zijn als bij de echte veren. Uiteindelijk heb ik een aantal rode synthetische feather extensions besteld!


Het in je haar bevestigen van feather extensions gaat erg gemakkelijk in z'n werk. Je pakt een dun plukje haar en deze doe je door een zogenaamde siliconen micro bead. Hierna doe je ook een extension in de bead en knijp je deze met een tangetje dicht. En that's all!


Ik heb ze nu al een paar dagen in en ik moet zeggen, ik vind het erg leuk! Het zijn dunne plukjes waardoor het geen drastische verandering is ;) Ook kun je ze gewoon inhouden als je gaat slapen en als je je haar wast, dit is allemaal geen enkel probleem. Ook haren kammen gaat gewoon goed, al moet je wel uitkijken dat je niet met de kam tussen de bead en je hoofdhuid komt, want dan het een rommeltje worden.


De feather extensions zijn synthetisch dus ze kunnen helaas niet tegen de warmte van een föhn, stijltang of krultang. Verder kun je er gelukkig alles mee doen!


Ik heb de synthetische feather extensions (12 stuks + siliconen micro beads) voor ongeveer €1.30 op Ebay besteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten