donderdag 12 juli 2012

Dove Color Care - Shampoo en Conditioner



Dove heeft sinds kort twee nieuwe producten in haar assortiment: de Color Care Shampoo en Conditioner. Deze producten zouden je haar voeden, zodat je haarkleur er langer levendig uitziet. Ik ben benieuwd!


De Color Care range vult alle tekorten weer volledig aan om je haarkleur langer levendig te houden. Als je zin hebt in een verandering van kleur, wat houdt je dan nog tegen? Deze shampoo zorgt ervoor dat je haar altijd gezond en glanzend oogt.

De shampoo

"Color Care shampoo is onderdeel van de Dove Damage Solutions lijn.
De nieuwe Dove Color Care shampoo met Color  Revitaliser is een formule met minder sulfaat die je haar mild reinigt en verzorgt."

Verschillende kleuren uitproberen is heel leuk om te doen en helpt je om een frisse uitstraling te behouden. Color Care shampoo zorgt ervoor dat je haar zijn glans niet verliest door highlights en verf. Color Care shampoo zorgt voor een beschermend laagje en zorgt ervoor dat je haar niet ruw en vaal wordt.

De shampoo belooft je haar mild te reinigen en te verzorgen, maar tóch goed te reinigen. Daarnaast zou het voor een levendigere haarkleur zorgen, tot wel 10 weken.

De fles ziet er leuk uit en ligt makkelijk in de hand door de driehoekige vorm. De fles zal zeker niet misstaan in mijn kast.


Zoals je hier boven kunt zien bevat de shampoo helaas Sodium Laureth Sulfate (SLES). SLES is kort gezegd zeep. Zeep is iets wat je, als het kan, beter kunt vermijden, want het droogt je huid uit en kan voor irritaties zorgen. Zelf zegt Dove wel minder sulfaat te gebruiken, wat het wel ietsjes beter maakt.

De shampoo bevat 250 mL en kost €4.99 en is te koop bij de drogisterij.

De conditioner

"Color Care conditioner is onderdeel van de Dove Damage Solutions lijn.
De nieuwe Dove Color Care conditioneer met Color Revitaliser helpt de kleur van je haar langer intens en glanzend te houden.
Breng aan op nat haar, masseer zachtjes in en spoel grondig uit na 1-2 min."

Verschillende kleuren uitproberen is heel leuk om te doen en helpt je om een frisse uitstraling te behouden, maar door highlights en verf kan het haar zijn beschermende laagje verliezen en ruw en vaal worden. De Color Care conditioner helpt je gekleurde haar gezond te blijven.

Net zoals de shampoo, belooft de conditioneer voor een levendigere haarkleur te zorgen, tot wel 10 weken. Daarnaast zou je, door het gebruik van de conditioneer, ook mooier glanzend haar krijgen.

Ook deze fles ziet er leuk uit en heeft de handige driehoekige vorm. Doordat de conditioner op de dop gezet moet worden (ten opzichte van de shampoo waarbij de dop aan de bovenkant zit), kun je de twee producten gemakkelijk uit elkaar houden.


Gelukkig bevat de conditioner geen SLES, maar daarentegen bevat het wel alcohol. Alcohol staat zelfs op de tweede plaats in het rijtje van ingrediënten!

De conditioner bevat 250 mL en kost €4.29 en is te koop bij de drogisterij.


Ondanks dat de ingrediënten niet echt veel belovend zijn, heb ik de shampoo en conditioner toch getest en ik moet zeggen, ze zijn toch erg fijn! De shampoo maakt mijn haar erg schoon en de conditioner maakt mijn haar beter doorkambaar, maar niet vetter dan normaal (iets waar ik vaak last van heb bij het gebruik van een conditioner).
Vaak heb je bij shampoos die SLES bevatten dat het je haar zo stroef schoon maakt, maar dat doet deze shampoo (gelukkig!) niet. De shampoo schuimt ook lekker, en ik vind dat een shampoo dat ook hoort te doen. Bij deze shampoo zal dit waarschijnlijk wel door de SLES komen, maar weet je, het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit, want de producten zijn erg fijn!
Of het de haarkleur echt langer mooi houdt kan ik nog niet zeggen aangezien ik de producten pas sinds een weekje gebruik. Wel kan ik iets over de glans zeggen: dit werkt,want ja, mijn haar glanst zeker mooi.

Als het je niks uitmaakt of een shampoo of conditioner SLES of alcohol bevat, dan raad ik je deze producten zeker aan. Als je hier wel veel waarde aan hecht, dan kun je beter andere (natuurlijke) producten gebruiken. Ook als je door het gebruik van conditioners sneller vet haar krijgt, maar tóch een conditioner wilt gebruiken, dan raad ik je ook zeker aan om deze conditioner (en shampoo) een kans te geven. Al met al vind ik de producten dus erg fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten